sobota, 10 listopada 2007

Tyski - Mera

Wypowiedzi przed Rajdem Tyskim - Mera
Zapraszamy do zapoznania się z wypowiedziami zawodników przed ostatnią eliminacją rozgrywek Pucharu PZM - Rajdem Tyski - Mera:Team czyli Ranik i Grzybek przed Rajdem Tyskim – Mera
Krótka historia jak to pilot chciał spróbować swoich sił za kierownicą...
– Wychodzę z warsztatu mojego kierowcy (Bartłomiej Grzybek i jego www.ggserwis.pl), a tam stoi VW Polo od mojego kolegi z Tychów, który jak się okazało nie może jechać, bo ma egzamin na lekarza (Łukasz Noras www.ultramed.pl). No to szybka akcja – kilka telefonów i pada pomysł wystartowania w moim domowym rajdzie.– poszukiwania sponsorów mojego genialnego (a jak;) planu.
– trzeba się zgłosić, a kasy ani widu ani słychu, więc znów kilka telefonów i udało się odroczyć płatność. Z pilotem nie było kłopotu, bo jak to by mogło być inaczej gdyby mój etatowy kierowca by się nie zgodził : – nic się nie da załatwić, bo wszystkim inne „rzeczy” w głowach. :( A do startu coraz bliżej. Niestety kilka firm odmawia współpracy już na początku inne każą czekać. Pomysłów na kasę coraz mniej.– decyzja wstępna – na 99.9% nie jedziemy, na 100% , ale Grzesiu (szef serwisu GG Car Serwis), jak zadzwonię do 14 to wstawisz jeszcze polo na Warsztat?– jedziemy, na 90%, ale nie mamy opon.– są opony dzięki Piotrkowi Meresińskiemu (www.mera.pl), ale tylko zimówki no i rozmiary całkiem różne. Cóż chyba łatwiej być profesjonalnym pilotem niż profesjonalnym kierowcą.– udało się pożyczyć w sumie 6 felg (dzięki Piotrek Drasek i Przemek Paszek). Pierwsza jazda autem – 300m – fotel za blisko i gaśnie mi auto 2 razy – niestety ten typ tak ma.
- podobno na rajdzie na luzie się nie jeździ – oj nie wiem – serwis jeszcze raz przegląda auto i dokonuje poprawek, a wieczorem trzeba będzie odebrać już dokumenty ;)
Czy się nie boje? Jak to Bartek powiedział jak Ty się ze mną nie boisz jechać to ja też się nie boje. Sęk w tym, że ja się boje jechać a nie jechać z nim to czy Bartek też się boji ??

Bardzo dziękuję: GG Car Serwis z Będzina, Hurtowni Odzieży Używanej również z Będzina, Ultra-Med. oraz Hurtowni Mera oraz innym za udzieloną pomoc.
Trochę mi przykro, że Tyskie firmy wyraziły bardzo małe zainteresowanie tym „dziwnym” startem.Zapraszam również na stronę www.grzybek-team.pl gdzie niedługo pojawi się nasz nowy klip podsumowujący sezon 2007.
Paweł Dudziak przed Rajdem Tyskim
- To mój pierwszy start w sezonie 2007. Na rajdowe trasy po długiej przerwie wracam z nowym samochodem - Astra GSI N3 oraz nowym pilotem. Jesteśmy juz po zapoznaniu z trasą - uważam, że mokre odcinki z dużą ilością syfu nadają się całkiem dobrze na rozjeżdżenie. Start traktuję treningowo, chcę przypomnieć się kibicom i przygotować się do przyszłego sezonu. Zapraszam do kibicowania, obiecuję jak zwykle widowiskową jazdę oraz walkę aż do ostatniego km. Start załogi mozliwy jest dzieki wsparciu firm: BLACHDOM PLUS i EMI.


Jacek Polok przed Rajdem Tyskim
JACEK POLOK: Finałowa runda PPZM, Rajd Tyski, będzie dla nas kolejną, zapewne ostatnią w tym sezonie, możliwością sprawdzenia się z tak liczną konkurencją w klasie N-2. Po Wiśle, o której chcemy z Anią jak najszybciej zapomnieć, to dla nas również ostatnia szansa na dobrą lokatę w końcowej klasyfikacji mistrzostw Śląska, zwłaszcza w obliczu niepewnej przyszłości Rajdu Zamkowego. Rajdu, na temat którego krąży już chyba więcej podań i legend, jak na temat będzińskiego zamku, od którego wziął nazwę. Niestety, tegoroczna edycja Tyskiego praktycznie niczym nie różni się od tej z 2006r. Mało techniczne odcinki specjalne faworyzują mocne samochody, spychając na dalszy plan umiejętności kierowcy. W kwestii mocy silnika Peugeot odbiega jeszcze od ideału, tak więc akurat u nas znacznie większą rolę musi odegrać czynnik ludzki. Kluczem do sukcesu będzie właściwe określenie punktów hamowania do licznych oporów, a niebagatelną rolę dla przebiegu rajdu mogą odegrać poszczególne przejazdy OS Bojszowy, czyli, znanego z poprzednich edycji, zdradliwego ERG-u. Na pewno musimy podejść do tych zawodów z większym luzem, ponieważ zbyt ambitne potraktowanie sprawy zupełnie nie wyszło nam w Wiśle na dobre. Z drugiej strony – rajd to rajd, chęć rywalizacji jest wielka, a skrupulatnie opracowywana taktyka może ulec diametralnej zmianie w jednej chwili. Choćby ze względu na pogodę – niektóre prognozy zapowiadają nawet opady śniegu, co wpłynie na nieprzewidywalny, a wręcz hazardowy przebieg zawodów. To już chyba jakieś fatum; cztery rajdy w tym sezonie i cztery po mokrym. Teraz piąty! W tym miejscu pragniemy serdecznie podziękować naszym sponsorom: firmie Janpol – Fabryka Materacy, Restauracji Dama Pik oraz Hurtowni Kadar za możliwość startów w tegorocznym Pucharze PZM!

Tyski najważniejszy !
Jarosław Szeja: „Finałowa runda Pucharu PZM zapowiada się bardzo dobrze, interesująca lista zgłoszeniowa, jestem ciekaw tras, a dokładnie warunków jakie będą panowały, które stworzą nowy wizerunek imprezie. Rok temu jak startowaliśmy, był to dla nas debiut, teraz jedziemy bogatsi o wiele doświadczeń, które mam nadzieje będą procentować.Nie ukrywam ż lubię tego typu warunki, tym bardziej, że zmniejsza się różnica sprzętowa i mamy szanse powalczyć o wysokie miejsce.

Serdecznie zapraszam wszystkich kibiców na ciekawie zapowiadający się rajd ”Załogę Jarosław Szeja/Marcin Szeja czynnie wspierają AVANS MARKET-PLUS , HKS LAZAR, WECON oraz IM - FACOM.

Kwaśnik/Buś przed 2 Rajdem Tyskim -MERA
Załoga Marek Kwaśnik i Kaśka Buś w swoim Oplu Astrze vel Bandziorze po nieco dłuższej przerwie w startach w Pucharze PZM powraca do rywalizacji o ostatnie punkty w sezonie 2007 podczas 2 Rajdu Tyskiego - MERA.
Dwunasta eliminacja Pucharu PZM zostanie rozegrana się w okolicach Tych w dniach 9 – 10 listopada. Rajd w tym roku zmienia nieco aurę z letniej na niemalże zimową co oznacza, że ta ostatnia w tym sezonie eliminacja będzie bardzo emocjonująca. Mamy nadzieję, że kapryśna aura, która dała się we znaki Rajdowcom podczas Rajdu Śnieżki będzie dla nas tym razem bardziej łaskawa. Zaklinacze pogody bierzcie się do roboty:)
Ściganie rozpoczynamy pod Urzędem Miasta Tychy, przejeżdżamy przez Park Serwisowy a następnie trzykrotny przejazd OS-ów - Jaroszowice (OS 1/4/7) 9,1km, Miedźna (OS 2/5/8) 10,7km oraz Bojszowy (OS 3/6/9) 9,4km. Łącznie mamy do pokonania około 88 kilometrów OS-owych a na koniec zostaje Meta ponownie pod Urzędem Miasta w Tychach.W podziękowaniu za wspieranie nas przez cały sezon obiecujemy wszystkim Kibicom z naszej strony ogromną determinację w walce o punkty i niezmiennie prosimy o to co zwykle…Niech Wasze kciuki będą z nami. Dziękujemy oczywiście naszym sponsorom, do grona których jak mogliście przeczytać na naszej stronie w ostatnich dniach dołączyła HulaKula – Rodzinne Centrum Rozrywki a także tym, którzy wspierają nas od dłuższego czasu. Firmom: Auto-Sim, Alwar, Piekarni Chle-buś oraz wszystkim, którzy nas pomagają.
Do zobaczenia na odcinkach...
Sawicki i Hundla przed 2.Rajdem Tyskim - Mera
Załoga Inter – Zoo Rally Team Sławomir Sawicki oraz Robert Hundla weźmie udział w ostatniej, dwunastej rundzie Rajdowego Pucharu PZMot, 2.Rajdzie Tyskim – Mera.
Sawicki i Hundla wystartują samochodem Renault Clio R3.
Mam nadzieję, a nawet jestem przekonany o tym, że sytuacja z Rajdu Śnieżki nie powtórzy się tym razem – mówi Sławek Sawicki. Odbyliśmy wyczerpujące testy samochodu i dzięki zróżnicowanej pogodzie podczas testów ustawiliśmy auto w różnych opcjach pogodowych. Chcemy wraz z moim pilotem Robertem Hundlą powalczyć w Rajdzie Tyskim o utrzymanie pierwszego miejsca w pucharowej tabeli, a co za tym idzie odnieść zwycięstwo w całym cyklu. Problem polega jednak na tym, że takie same aspiracje przyświecają naszym najgroźniejszym rywalom, tak więc łatwo nie będzie. Jesteśmy jednak nastawieni pozytywnie. Najbardziej obawiam się nie samego śniegu, choć w jeździe po nim też mam niewielkie doświadczenie, ale nieobliczalnego błota pośniegowego. Rajd Tyski to impreza, w której debiutowałem w ubiegłym roku jako kierowca. Wówczas dopadł nas pech, bowiem na jednym z OS-ów musiałem zmieniać koło. Mam nadzieję, że w tym roku obejdzie się bez przygód.
Aby osiągnąć końcowy sukces Sawicki musi dotrzeć do mety Rajdu Tyskiego przed Nowocieniem i Małyszczyckim.
Technopol/Rogula Rally Team przed Rajdem Tyskim
Po prawie trzymiesięcznej przerwie załoga Piotr Rogula/Marek Kaczmarek wraca ponownie na rajdowe trasy. Zespół Technopol/Rogula Rally Team postanowił, że ten treningowy dla nas sezon należy koniecznie zakończyć startem w ostatniej eliminacji Pucharu PZM - Rajdzie Tyskim. Problemy ze sprzętem, z którymi borykaliśmy się jeszcze od Rajdu Rzeszowskiego zostały już zażegnane. Niestety mechanikom nie udało się uratować naszej rajdowej skrzyni biegów, stąd zmuszeni jesteśmy wystartować na jej seryjnym odpowiedniku. Mamy nadzieje, że nie pozbawi nas to jednak szans na walkę o satysfakcjonujące nas lokaty.

Piotr Rogula: Niestety problemy techniczne wyeliminowały nas z udziału w kilku rajdach, które początkowo planowaliśmy. Bardzo się jednak cieszę, że na koniec sezonu będziemy mogli się jeszcze zaprezentować na rajdowych trasach. Mam ogromną nadzieje, że dopisze pogoda i nie zaskoczy nas jakaś niespodziewana śnieżyca. Z pewnością nie wpłynęłoby to dobrze na bezpieczeństwo zawodników i kibiców. Liczymy na pozytywny występ i mamy nadzieje, że tym razem ominą nas przykre przygody. Dziękujemy naszemu wspaniałemu partnerowi - firmie "Technopol" - wydawcy najbardziej popularnej serii krzyżówek "100, 200, 300, 400, 500 oraz 1000 Panoramicznych" za pomoc i wsparcie w startach w tym debiutanckim dla naszego zespołu sezonie rajdowym. A kibiców zapraszamy na oesy Rajdu Tyskiego.
Załoga Mateusz Najda/ Adam Ogierman przed rajdem Tyskim
W dniach 9-10 listopada odbędzie się rajd Tyski Mera zaliczany do pucharu PZM oraz Mistrzostw Śląska. Start odbędzie się w Sobotę 10 listopada, prawdziwa walka zawodników na odcinkach specjalnych odbędzie się w okolicach Jaroszowic, Miedżna oraz Bojszowy o łącznej długości 87.60km – więc będzie co oglądać tym bardziej lista zgłoszeń zawiera ponad 70 załóg!Wystartuje także Załoga Antidotum RallyTeam Najda /Ogierman dawno niewidziana na śląskich trasach (Mistrz Ślaska 2004).
Mateusz Najda – Cieszę się że ponownie mogę wystartować w tym rajdzie. Mamy dobrze przygotowany samochód Citroen Saxo w klasie A6 i będziemy walczyć o jak najlepsze miejsce w klasyfikacji generalnej.
Po bardzo udanym rajdzie Matador Rzeszowski (3 miejsce w klasie A6) zaliczanym do Mistrzostw Polski mam jeszcze większą motywacje do osiągnięcia najlepszych miejsc.
Adam Ogierman – Po dłuższej przerwie wystartuje razem z Mateuszem na dobrze znanych mi trasach. Mam nadzieję że wszystko pójdzie po naszej myśli, auto nie zawiedzie oraz pogoda dopisze.
Serdecznie zapraszamy na rajd TYSKI-MERA. Start załogi jest możliwy dzięki firmom Antidotum, Kewlar&Carbon, Car-kris, Multifarb Rzeszów.

Mera Rally Team przed Rajdem Tyskim - Mera
Już niespełna 10 dni dzieli nas od finałowej rundy Pucharu PZM. II Rajd Tyski – MERA odbędzie się tym razem w jesienno-zimowej aurze.
Pierwsza załoga wyruszy na trasy o godz. 8.00. W odróżnieniu do lat ubiegłych, ceremonia startu i mety odbędzie się przy Urzędzie Miasta Tychy na Al. Niepodległości, a lokalizacja strefy serwisowej to dobrze znane tyskie Suble.
Organizatorzy przygotowali trzy odcinki specjalne przejeżdżane w trzech pętlach. Trasa rajdu liczy 279,85 km z czego 87,60 to OS-y.
Na starcie nie zabraknie załóg Mera Rally Team. Wracający na rajdowe trasy Piotr Meresiński otworzy stawkę pucharowiczów.
Piotr Meresiński: „Rok przerwy w starach to sporo. Jest to dla mnie bardzo specyficzna impreza, niemal domowa. Nie wybaczyłbym sobie, gdybym nie wystartował w Tychach. Nie będziemy co prawda toczyć bezpośredniej rywalizacji, ale myślę, że jazda jako otwierający dostarczy nam niezapomnianych wrażeń. Usiądziemy za sterami ponad 300 konnej Imprezy STI. Już nie mogę się doczekać!”W Volkswagenie Polo pojawi się także duet:Paszek/Zmarlak.
Przemek Paszek: „Ostatni rajd sezonu, na którym wszystko się wyjaśni. Sytuacja w klasie A5 jest wyjątkowo ciekawa – na tytuł ma szanse aż czterech kierowców! Chcemy pokazać się z jak najlepszej strony i choć nie będzie to łatwe, spróbujemy powalczyć o jak najlepsze miejsce.”
Pod namiotami Mera Rally Team serwisować swoje rajdówki będą także Paweł Serafin (Renault Clio Sport) oraz Michał Ranik (Volkswagen Polo), znany ze startów z Bartkiem Grzybkiem w Mistrzostwach Polski.O najwyższy stopień podium
W najbliższy weekend zespół 2Brally po rzaz kolejny wystawi Renault Clio, którym załoga Sławomir Sawicki/Robert Hundla reprezentująca barwy Inter-Zoo Rally Team bronić będzie najwyższego podium klasyfikacji generalnej Pucharu PZM. Zadanie to nie będzie łatwe zważywszy na fakt, że główni konkurenci nie oddadzą miejsca bez walki. Zajmujący druga lokatę Mariusz Nowocień ma tylko jeden punkt straty do lidera. Kolejny w klasyfikacji Mariusz Małyszczycki ścigający się cały sezon Citroenem C2R2 w klasie A6 zapowiedział start w ostatniej eliminacji za kierownicą mocnego Renault Clio R3.
Bartek Boruta: "To decydująca runda zapowiadająca się niezwykle emocjonująco. Jest trzech kandydatów do wygrania Pucharu PZM. Wraz ze Sławkiem i Robertem jesteśmy dobrze przygotowani i chyba zrobiliśmy wszystko co było możliwe. Do tego decydującego startu podchodzimy z maksymalnym spokojem, który wydaje się być jedyną receptą na końcowy sukces. Oczywiście wciąż zagadką jest pogoda, która jak podczas Rajdu Śnieżki lubi płatać figle. Tyle, że takie same warunki czekają wszystkich uczestników ostatniej eliminacji.
Wojciech Sójka / Bartosz Lewandowski przed Rajdem Tyskim
Ponieważ na trzy starty w tym roku dwa razy nie dojechaliśmy do mety, nastawiamy się na to żeby przedewszystkim ukończyć Rajd Mera-Tyski. Może zabrzmi to przekornie ale mam nadzieję że będą trudne warunki atmosferyczne np. śnieg czy deszcz ponieważ w takich warunkach jeszcze nie startowałem , a chciałbym mieć więcej doświadczeń na przyszły sezon.Chciałbym też podziękować za współpracę sponsorom Citroen Labijak Auto, Oponymax.pl, Petro Oil WCS Sp.zoo Dystrybutor Platinum Oleje, Prince, Vademecum - Tax Consulting oraz patronowi medialnemu Tutej.pl

inf. pras.

Brak komentarzy: