sobota, 22 września 2007

Anton Alen prowadzi!!

Rajd Orlen 21-23 wrzesień 2007

Nowy rajd, nowa lokalizacja, nowe trasy. Same nowości. Brawa dla organizatorów!!
Rajd Orlen zastąpił rozgrywany dotychczas Rajd Warszawski.

Ostatni odcinek pierwszego etapu to SuperOes w centrum Płocka. Wygrał go Bryan Bouffier, jednak nie zdołał dogonić Antona Alena w klasyfikacji rajdu. Zawodnicy pokonali asfaltową próbę na szutrowych oponach, wszyscy zgodnie powiedzieli - Było ślisko.
Identyczny czas jak Francuz wykręcili Krzysztof Hołowczyc i Sebastian Frycz.
- Dlatego jadę tu tak szybko, żeby jutro zaatakować czołowe pozycje - powiedział Hołek na mecie OS-6.
Próba ta nie zmieniła miejsc w czołówce klasyfikacji. Trzecie miejsce i pierwsze wśród Polaków zajmuje Bębenek. O najniższy stopień podium ma szansę powalczyć wiele załóg. Niespełna osiem sekund do Bębenka traci Hołowczyc, a tuż za nim na piątym miejscu plasuje się Michał Sołowow, który zapowiedział jutro walkę o trzecie miejsce. Po piętach depczą Sołkowi Kajetanowicz i Staniszewski.
Zajmujący obecnie ósme miejsce Tomasz Kuchar musi ukończyć Rajd Orlen na przynajmniej piątym miejscu, by zdobyć cztery punkty i wyprzedzić Sebastiana Frycza w punktacji RSMP. Jeśli tak się stanie, Tomek będzie mógł cieszyć się z tytułu vice mistrza Polski. Z pewnością jutro będziemy świadkami wspaniałej rywalizacji na odcinkach specjalnych.
W klasie A-6 po pierwszym etapie prowadzi Radek Typa w Citroenie C2. Prawie minutę do niego traci Piotr Maciejewski, przed Marcinem Paseckim. Liderem w A-7 jest Janek Chmielewski, wyprzedzając o pół minuty Bartłomieja Borutę. W Pucharze Peugeota jutro kolejny dzień rywalizacji. Prowadzi Marcin Dobrowolski, jednak Grzegorz Kostka traci tylko 3 sekundy. Trzeci jest Dąbrowski, tracąc 25,3 sekundy.

Strona Rajdu Orlen: www.rajdorlen.pl to aktualnie najlepsze źródło informacji na temat ostatniej tegorocznej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Tomasz Bartoś, dyrektor rajdu:- Jest to wspólna inicjatywa organizatorów i sponsora – firmy PKN ORLEN. Zmiana jest naturalną koleją rzeczy, dlatego opracowaliśmy trasę Rajdu ORLEN, który zastąpił do tej pory rozgrywany rajd Warszawski. To całkowicie nowy rajd, nowa lokalizacja tras, parku serwisowego oraz biura rajdu. Całość została przeniesione do Płocka. W związku z powyższym wszystko musieliśmy stworzyć od początku. Dzięki temu, w tym roku zawodnicy będą mieli do czynienia z całkowicie nowymi, nieznanymi do tej pory trasami. Przyczyni się to zapewne do bardziej zaciętej rywalizacji i pozwoli zawodnikom sprawdzić się na nieznanym żadnemu z nich terenie.
Organizatorzy, czyli Automobilklub Polski oraz Automobilklub Ziemi Płockiej, przygotowali 12 odcinków specjalnych, w tym bardzo widowiskowy SuperOes wytyczony w samym centrum Płocka. -Rajd ORLEN to eliminacja w pełni szutrowa – i to chyba jedyna analogia do rajdu Warszawskiego – dodaje Tomasz Bartoś. - Zupełnie nowe tereny, dużo ciekawsze niż te w okolicach Ciechanowa. Przez dwa dni zawodnicy będą zmagali się z wyboistymi, bardzo krętymi odcinkami specjalnymi. Kręte nie znaczy jednak wolniejsze. Okolice Płocka i Sierpca, gdzie biegną OS’y, to teren pagórkowaty, dużo hopek i szybkich zakrętów. Na Warszawskim były proste i ciasne nawroty, tutaj będzie dużo partii, gdzie zawodnicy będą trzymać cały czas gaz w podłodze. Non stop szczytami, łukami i bardzo szybko. Takie odcinki wymagają techniki jeśli chce się na nich zrobić dobry czas.

inf. pras.

Brak komentarzy: