poniedziałek, 20 sierpnia 2007

Seba po raz szósty!!

Sebastien Loeb szósty raz z rzędu wygrał Rallye Deutschland i co równie ważne dla mistrza świata, Marcus Grönholm stracił drugie miejsce na ostatnim oesie. Podobnie jak w 2004 i 2005 roku, za Loebem finiszował Francois Duval, zwycięzca wszystkich niedzielnych odcinków specjalnych.
- Muszę powiedzieć: dziękuję, panie Duval - oświadczył Sebastien Loeb na mecie Moselwein 2. - Marcus chyba wypadł z drogi. Widziałem ślady na lewym piątkowym zakręcie i potem pogorszyły się jego międzyczasy. Dla nas to genialne! Dzisiaj jechaliśmy ostrożnie. Zwycięstwo tutaj jest naprawdę miłe. Mamy tu dużo kibiców i to dla nas wielka przyjemność!
- Dzisiaj mocno cisnąłem - przyznał Francois Duval. - Jestem bardzo szczęśliwy. Po ośmiu miesiącach to niewiarygodne! Mam nadzieję, że zaliczę w tym roku więcej rajdów. Od jutra będę nad tym pracował.
- To bardzo dobry wynik - uznał Mikko Hirvonen. - Zdobyliśmy bardzo ważne punkty dla nas i dla Forda. Mieliśmy dobre tempo w piątek i sobotę, no i skończyliśmy rajd. - Jesteśmy bardzo szczęśliwi - mówił Jan Kopecky.
- Pod koniec mieliśmy dużo szczęścia, bo problemy dotknęły Toniego i Pettera. Wynik jest dla nas abolutnie wspaniały!
- Dzisiaj mieliśmy dużo frajdy - opowiadał Petter Solberg. - Chłopcy w serwisie wykonali niewiarygodną robotę i pragnę podziękować naszym mechanikom. Wymienili skrzynię biegów i sprzęgło w 11 minut. Na ostatnim odcinku o mało nie uderzyłem krowy. Stała na środku drogi!
- Shit rally! - wyrwało się Toniemu Gardemeisterowi. - Włączyłem ręczny na nawrocie i rozerwało oponę. Jestem rozczarowany, jak wszyscy diabli. Pilot Toniego, 47-letni Jakke Honkanen ogłosił zakończenie sportowej kariery. To był jego ostatni rajd.
- To mój pierwszy punkt w asfaltowym rajdzie! - cieszył się Jari-Matti Latvala. - Dlatego jestem happy, choć brakowało nam prędkości. To był dla mnie rajd dużej nauki.

Polska załoga Kościuszko / Baran skończyła swój udział w rajdzie, zanim dobrze zaczęła - na 1 OS-ie wypadli z trasy uszkadzając samochód (uszkodzenie nie pozwoliło na kontynuowanie walki w systemie SuperRally).
Prym w czołówce od początku wiodły citroeny: Loeb na zmianę z Duvalem i po jednym odcinku wygrywa Hirvoen i Atkinson (ten drugi traci sporo na pobycie w plenerze na OS 2). Po ostatnim odcinku piątkowego etapu liderem został Duval przed Loebem (+1,3), Gronholmem (+17,4) i Hirvonenem (+22,7).Gorące nastawienie do walki Duvala, schłodziły na początku II-etapu - nierozgrzane opony. Podwójny wypad poza trasę pozbawił Belga prowadzenia ku zadowoleniu Loeba. Pilnuje on swojej pozycji przez cały dzień, ale odcinki wygrywają również: Gronholm -1, Hirvonen i Atkinson po 2. Hirvonen z Duvalem walczyli o 3 lokatę, na koniec dnia została ona w rękach Duvala. Trochę niżej o sekundy ścinali się Kopecky z Gardemeisterem i to czeski zawodnik zakończył dzień na wywalczonym 5 miejscu.
Trzeciego dnia rywalizacji rajd powrócił do winnic, trasa liczyła tylko 63 km, ale oesy były bardzo trudne i wymagające skupienia. Atkinson, który wygrywał próby poprzednich etapów, przesadził i wypadł z trasy na 16 OS. Do pojedynku Gardemeister kontra Kopecky dołączył Solberg i mimo 10 sek. kary rozdzielił w końcowej klasyfikacji tych zawodników.Pierwsze 2 odcinki niedzielnego etapu wygrał Duval, kolejne... również! Ostro naciskany Gronholm popełnił błąd na ostatnim OS-ie (jego uwagę rozproszyła krowa przy OS-ie), uszkodził samochód i spadł na czwartą lokatę.
Dla Loeba i Eleny jest to 33 wygrana w Samochodowych Mistrzostwach Świata i 6 zwycięstwo w Rajdzie Niemiec (czyli we wszystkich eliminacjach rajdu w cyklu MŚ). To tutaj w 2002 r. Sebastien odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w WRC.
Duval w Citroenie z OMV Kronos jest drugim zawodnikiem z prywatnego teamu, któremu udało się zdobyć podium w tym roku. W 2004 i w 2005 zajął on w Rajdzie Niemiec także drugą lokatę.

Najskuteczniejsi:F. Duval, 7 najlepszych czasów; S. Loeb, 5; M. Hirvonen i C. Atkinson, 3; M. Grönholm 1.Kolejni liderzy rajdu:OS1 do OS5: S. Loeb; OS6: F. Duval; OS7 do ES19: S. Loeb.

Klasyfikacja końcowa 6 Rajdu Niemiec:
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3 h 27 min 27,5s
2. F. Duval/P. Pivato (Citroën Xsara) + 20,3 s
3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1:19,1
4. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 1:36,5
5. J. Kopecký/F. Schovánek (Skoda Fabia) + 3:07,1
6. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 3:14,7
7. T. Gardemeister/J. Honkanen (Citroën Xsara) + 3:37,5
8. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 5:29,3
9. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 11:04,2
10. G. Wilks/P. Pugh (Ford Focus) + 19:47,8

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 10z16:
1. Ford, 143 punkty;
2. Citroën Total, 102 pkt.
3. Subaru, 53 pkt.
4. Stobart, 50 pkt.
5. OMV Kronos Citroën, 35 pkt.
6. Munchis, 6 pkt.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 10 z 16:
1. M. Grönholm, 80 punktów
2. S. Loeb, 72 pkt.
3. M. Hirvonen, 63 pkt.
4. P. Solberg, 29 pkt.
5. D. Sordo, 28 pkt.
=. H. Solberg, 28 pkt.
6. C. Atkinson, 20 pkt.
7. JM. Latvala; 13 pkt.
8. T. Gardemeister, 10 pkt.
9. M. Stohl, 9 pkt.

Brak komentarzy: