Foto. Piotr Nurczyński

Na starcie stanęło 101 załogi w tym aż 5 aut WRC, niestety z powodu choroby nie mógł wystartować Koraszewski w swoimo B-grupowym (!) Audi Quatro. Barbórka to wyjątkowy rajd, gdyż łączy motoryzacyjne dyscypliny sportu i pozwala na pokazanie samochodów, które w rajdach MP wystartować nie mogą. Podziwialiśmy zawodników rajdowych, wyścigowych (krótko i długodystansowych), rallycrossowych, a na Karowej nawet zawodnika driftingu i wyścigów na 1/4 mili.
Temperatura była plusowa, bez opadów, przez pochmurne niebo bezskutecznie próbowało przebić się słońce. Rywalizację rozpoczynał 4-kilometrowy odcinek Żerań, o nawierzchni asfaltowej, betonowej i szutrowej, który stał się trudnym do pokonania poligonem dla zawodników. Załogi startowały w odwrotnej kolejności.

Betonowo - szutrowe Bemowo, drugi odcinek rajdu, zaskoczyło wynikami. Czołówka zawodników podzieliła się czasami z różnicą dziesiątej części sekundy. Wygrał Leszek Kuzaj przed przed Kucharem (+0,05), Bouffierem (+0,54 sek) i Fryczem (+0,77 sek). Kolejne miejsca powyżej sekundowej straty zajęli: Oleksowicz, Stec i Staniszewski. Trzeci odcinek to rozgrywana jednokrotnie Cytadela. Odcinek trzeci wygrał Kuchar przed Kuzajem i Fryczem.
W połowie rajdu pierwsza piątka wyglądała następująco:
1. Sebastian Frycz / Jacek Rathe - Subaru Impreza
2. Tomasz Kuchar / Daniel Dymurski - Subaru Impreza N12 +0,03
3. Mariusz Stec / Zbigniew Gruszka - Mitsubishi Lancer EVO IX +9,51
4. Michał Bębenek / Grzegorz Bębenek - Mitsubishi Lancer EVO IX +17,15
5. Kajetan Kajetanowicz / Maciej Wisławski - Mitsubishi Lancer EVO IX +17,65
Czwarty odcinek to powtórka z Żerania, jeszcze trudniejsza bo po miejscami rozjeżdżonej błotnej mazi. Małyszczycki od początku rajdu miał kłopoty ze swoją Corollą WRC, kończył tą próbę z napędem na jedną oś. Odcinek ten wygrał Kuzaj przed Gabrysiem (+0,14 sek) i Kucharem (+4,23 sek), który ten odcinek ukończył tuż przed Fryczem i dało mu to prowadzenie w rajdzie po 4 OS-ach.

Oblegana ulica Karowa stała się wieczorem areną dla 30 Asów. Pokonywany przez zawodników wiadukt, przeszedł już gruntowny remont (z powodu którego przejazd w tamtym roku był krótszy) i dzięki suchej nawierzchni, i wymienionej kostce - wyjątkowo przyczepny. Dodatkowo do dyspozycji były dwa wjazdy pod wiadukt.
Jedni stawiali na show, inni na czas. Jedni jechali torem rajdowym, inni wyścigowym - a jeszcze inni starali się te style połączyć. Pierwszą niespodzianką był wynik Radka Typy, który swoją C2-ką objechał 2 swifty S1600.
Kolejną - super widowiskowa jazda Ptaszka w rallycrossowej Corolli, która zakończyła się na barierce i interwencji pomocy drogowej. Emocjonujący pojedynek stoczyli Kuzaj z Hołowczycem. Obydwoje w autach WRC, piekielnie szybko, ciężko było wytypować faworyta - wygrał Hołek. Potem przyszła pora na czołówkę rajdu i ostateczne rozstrzygnięcia. Do startu Kuchara i Frycza, nikt nie poprawił wyniku Hołowczyca, którego mogliśmy jeszcze oglądać kilkukrotnie na trasie (już bardziej widowiskowo) gdy na prawym fotelu zasiadali: zwycięzca aukcji Moto Orkiestry i drugi z konkursu Orlen. Frycz wykręcił świetny czas, niewystarczający jednak na pokonanie Hołowczyca, ale startujący po nim Kuchar miał bardzo trudne zadanie do wykonania. No i wywiązał się z niego... znakomicie! Rozdzielił w wynikach Karowej Hołowczyca i Frycza, a tym samym wygrał Rajd Barbórki po raz drugi w historii.

Pierwsza piątka Karowej:
1. Krzysztof Hołowczyc / Łukasz Kurzeja Subaru Impreza WRC 01:50,31
2. Tomasz Kuchar / Daniel Dymurski - Subaru Impreza N12 +0,06
3. Sebastian Frycz / Jacek Rathe - Subaru Impreza +0,27
4. Leszek Kuzaj / Parry Craig - Subaru Impreza WRC +1,56
5. Zbigniew Gabryś / Artur Natkaniec - Mitsubishi Lancer EVO VIII +2,39
Pierwsza piątka Barbórki:
1. Tomasz Kuchar / Daniel Dymurski - Subaru Impreza N12
2. Sebastian Frycz / Jacek Rathe - Subaru Impreza +2,00
3. Mariusz Stec / Zbigniew Gruszka - Mitsubishi Lancer EVO IX +24,35
4. Michał Bębenek / Grzegorz Bębenek - Mitsubishi Lancer EVO IX +28,38
5. Zbigniew Gabryś / Artur Natkaniec - Mitsubishi Lancer EVO VIII +27,34
dyda
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz